Sign up Latest Topics

Reply
  Author   Comment  
osni chioveto

Registered:
Reply with quote  #1 
Aqui estão as fotos coloridas dos snowmobiles.
Espero que vocês gostem
Um abraço

Here are the color photos of snowmobiles. 
Hope you like it 
a hug 
Osni DSC07052.JPG  DSC07587.JPG  DSC07588.JPG  DSC07589.JPG  DSC07590.JPG  DSC07591.JPG  DSC07592.JPG 

Udie

Registered:
Reply with quote  #2 
Osni
Another wonderful paint job and choice of colours. Do you paint before you assembly the parts or after everything is glued in place? When I enlarge your photos, I see that your paint job is excellent. I am curious what type of brushes you use? Some of the places you must paint look quite difficult to get to.
How about posting a photo of the brushes you use and maybe a little description where you used them?
I think the members will be very interested in seeing what you use and where you use them.

And I see that the winter treads can be removed, very cleaver.

Outro maravilhoso pintar o emprego e a escolha das cores. Você pinta antes de você montar as partes ou depois que tudo é colado no lugar? Quando eu ampliar suas fotos, vejo que seu trabalho de pintura é excelente. Estou curioso, que tipo de pincéis que você usa? Alguns dos lugares que você deve pintar parecem bastante difícil de conseguir. Que tal postar uma foto de você usar os pincéis e talvez uma pequena descrição onde você usou? Acho que os membros estará muito interessados em ver o que você usa e onde você usá-los. 

E eu vejo que os degraus de inverno podem ser removido, muito cutelo.
osni chioveto

Registered:
Reply with quote  #3 
Oi Udie
Sim, eu pinto as partes antes da colagem.
As fotos são os pincéis que eu uso, eles são de pelos de cavalo.
São pincéis um pouco mais caros, mas eles não deixam marcas das cerdas do pincel.
A tinta deve estar misturada na proporção certa, assim teremos um melhor acabamento.
Eu normalmente uso 3 partes de agua para 1 parte de tinta.
A tinta fica um pouco mais líquida, porém o acabamento fica melhor, claro que com mais demãos.
Se a tinta do pote original já estiver mais ou menos líquida, usamos 2 partes de água para 1 parte de tinta.

Hi Udie 
Yes, I paint the parts before gluing. 
Photos are the brushes I use, they are the horse. 
Brushes are a bit more expensive, but they do not leave marks of the brush bristles. 
The paint should be mixed in the right proportion, so we will have a better finish. 
I typically use 3 parts water to 1 part paint. 
The paint is a little more liquid, but the finish is better, of course with more coats. 
If the original paint pot is already more or less liquid, use 2 parts water to 1 part paint.
phantom scroller

Registered:
Reply with quote  #4 
Excellent work Osni. Great project.

https://www.facebook.com/Scrollsaw-Woodworker-578378898839152/
Udie

Registered:
Reply with quote  #5 
Osni
Thank you for letting us know you painting methods, I am sure the members will give your method a try.

Osni did post a photo of the brushes he uses. The photos can be viewed under another topic heading titled "pincel macio" which is also in the Toymakers Photos and Success Stories section.
I have linked the topic heading, which should take you there.

Osni que postar uma foto das escovas que ele usa. As fotos podem ser vistas sob outro título de tópico intitulado "pincel macio", que também está na seção de fotos de fabricantes de brinquedos e histórias de sucesso. Eu tenho ligado o título do tópico, que deve levá-lo lá.
osni chioveto

Registered:
Reply with quote  #6 
Thanks Phantom - A hug
Osni

garywisbey

Registered:
Reply with quote  #7 
these look well cool love the paint job on them as well you realy come with some great toys.

Registered:
Reply with quote  #8 
thanks gary - A hug
osni
Previous Topic | Next Topic
Print
Reply

Quick Navigation:

Easily create a Forum Website with Website Toolbox.